هرمینال
هرمینال

حذف و غیرفعال کردن رونوشت ها در وردپرس و یا کم کردن تعداد آنها

در این مطلب با روش غیرفعال کردن رونوشت ها در وردپرس، حذف رونوشت‌های ذخیره  شده از قبل و همچنین محدود کردن و کم کردن تعداد رونوشت‌های قابل ذخیره‌سازی در وردپرس آشنا خواهیم شد. در ادامه با هرمینال همراه باشید.

فهرست مطالب

رونوشت (Revision) در وردپرس چیست؟

رونوشت یا بازنگری که ترجمه‌ای برای قابلیت Revision در وردپرس است، سیستمی است که در وردپرس به شما امکان می‌دهد تاریخچه‌ی تغییرات ایجاد شده در پست‌ها، صفحات و سایر انواع محتوای خود را مشاهده و به نسخه‌های قبلی آنها برگردید.


کاربردهای رونوشت در وردپرس

این یک ویژگی بسیار مفید است؛ که می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی به شما کمک کند.

  • لغو اشتباهات: اگر به‌طور تصادفی چیزی را حذف کردید یا تغییری ایجاد کردید که راضی نیستید، می‌توانید به‌سادگی به نسخه قبلی برگردید.
  • همکاری با دیگران: اگر با چندین نفر روی یک وب‌سایت کار می‌کنید، می‌توانید از رونوشت‌ها برای مشاهده تغییراتی که هرکس ایجاد کرده است استفاده کنید؛ و مشخص نمایید که کدام نسخه را می‌خواهید حفظ کنید.
  • بازگرداندن محتوا: اگر وب‌سایت شما هک شده یا به‌طور تصادفی حذف شده است، می‌توانید از رونوشت‌ها برای بازیابی محتوای خود استفاده کنید.

معایت رونوشت‌ها

رونوشت‌ها می‌توانند فضای ذخیره‌سازی پایگاه‌داده (دیتابیس) شما را بیش از حد تصور اشغال کنند. اگر از آنها به‌درستی استفاده نشود، مدیریت کردنشان می‌تواند دشوار باشد.

1. اشغال فضای ذخیره‌سازی پایگاه داده: هر رونوشت یک کپی کامل از پست یا صفحه شما را در پایگاه داده ذخیره می‌کند! با گذشت زمان، این می‌تواند منجر به استفاده قابل توجهی از فضای ذخیره‌سازی، به‌خصوص برای وب‌سایت‌هایی با محتوای زیاد شود. این امر می‌تواند بر عملکرد پایگاه داده شما تأثیر گذاشته و منجر به کند شدن وب‌سایت شما شود.

2. پیچیدگی مدیریت: با افزایش تعداد رونوشت‌ها، مدیریت آنها دشوارتر می‌شود. یافتن نسخه خاصی از رونوشت که به‌دنبال آن هستید ممکن است دشوار باشد؛ به‌خصوص اگر مدت زمان زیادی از ایجاد آن گذشته باشد. این امر می‌تواند هنگام تلاش برای بازگرداندن یک نسخه قبلی از یک پست یا صفحه یا عیب‌یابی مشکلی که ممکن است داشته باشید، ناامید کننده باشد.

3. خطرات بالقوه امنیتی: رونوشت‌ها می‌توانند حاوی اطلاعاتی باشند که برای هکرها مفید هستند؛ مانند گذرواژه‌ها یا اطلاعات محرمانه دیگر؛ چراکه ممکن است در نسخه‌های قدیمی محتوای خود ناگهان پسورد خود را نیز ذخیره کرده باشید. بنابراین اگر وب سایت شما هک شود، هکرها می‌توانند از این اطلاعات برای دسترسی به وب‌سایت شما یا سرقت داده‌های شما استفاده کنند.

4. ناسازگاری با برخی افزونه‌ها: برخی افزونه‌ها ممکن است با سیستم رونوشت در وردپرس به‌درستی کار نکنند. این می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند از دست رفتن رونوشت‌ها یا عدم توانایی بازگرداندن به نسخه‌های قبلی شود.

5. افزایش بار سرور: ذخیره و بازیابی بازنگری‌ها می‌تواند بار سرور شما را افزایش دهد. این امر می‌تواند مخصوصاً برای وب‌سایت‌هایی با ترافیک بالا مشکل ساز باشد.


محدود کردن و کم کردن تعداد رونوشت ها در وردپرس

یکی از راه‌حل‌های دور ماندن از برخی معایب سیستم رونوشت‌ها در وردپرس، محدود کردن و کم کردن تعداد رونوشت‌ها برای هر مورد است.

بدین منظور، به فایل wp-config.php خود که در محل نصب وردپرس قرار دارد رفته و کانفیگ زیر را به آن اضافه کنید. به‌جای عدد 5 می‌توانید تعداد دلخواه خود را قرار دهید:

define( 'WP_POST_REVISIONS', 5 );

نکته: توجه داشته باشید که کانفیگ بهتر است به بعد از خط زیر اضافه شود و همچنین از قبل وجود نداشته باشد:

/* Add any custom values between this line and the "stop editing" line. */

غیرفعال کردن رونوشت‌ها در وردپرس

روش دیگر برای خلاصی از معایب رونوشت‌ها در وردپرس این است که آن‌ها را به‌طور کامل غیرفعال کنید. به‌جای کانفیگ معرفی شده در بالا، مورد زیر را در فایل wp-config.php خود قرار دهید:
define( 'WP_POST_REVISIONS', false );

حذف رونوشت‌ها از دیتابیس

پس از غیرفعال کردن رونوشت‌ها، رونوشت‌های قبلی از دیتبایس حذف نمی‌شوند! بلکه فقط رونوشت جدیدی اضافه نخواهد شد. جهت حذف رونوشت‌های قبلی دو روش زیر وجود دارد:

1. کوئری حذف رونوشت‌ها از دیتابیس وردپرس

جهت حذف رونوشت‌های قدیمی تنها کافیست تا به PhpMyAdmin رفته و کوئری زیر را در دیتابیس خود اجرا کنید:

DELETE FROM `wp_posts` WHERE `post_type` = "revision" AND `post_name` LIKE "%revision%"

به‌جای wp_posts بایستی نام جدول پست‌های خود را قرار دهید. ممکن است پیشوند _wp در دیتابیس شما متفاوت باشد. در اجرای این کوئری دقت کنید.

2. استفاده از افزونه جهت حذف رونوشت‌ها از دیتابیس وردپرس

بدین منظور می‌توانید از افزونه‌ی Simple Revisions Delete استفاده کنید. از افزونه‌ی دیگری نیز با عنوان Optimize Database after Deleting Revisions می‌توانید برای بهینه‌سازی دیتبایس پس از حذف رونوشت‌های خود استفاده کنید.

تغییر زمان ذخیره یک رونوشت در وردپرس

رونوشت‌ها به‌طور خودکار ذخیره می‌شوند؛ یعنی با گذشت مدت مشخصی از ویرایش پست، نسخه‌ی جدیدی از آن ذخیره می‌گردد. برای آنکه بتوانید این مدت زمان را به مدت زمان دلخواه خود تغییر دهید، از کافیگ زیر در فایل wp-config.php استفاده کرده و به‌جای عدد قرار گرفته در آن، عدد دلخواه خود را اضافه کنید. این عدد براساس میلی‌ثانیه است:

define( 'AUTOSAVE_INTERVAL', 600 );

 

0

سوالات متداول

رونوشت (Revision) در وردپرس چیست؟

رونوشت یا بازنگری که ترجمه‌ای برای قابلیت Revision در وردپرس است، سیستمی است که در وردپرس به شما امکان می‌دهد تاریخچه‌ی تغییرات ایجاد شده در پست‌ها، صفحات و سایر انواع محتوای خود را مشاهده و به نسخه‌های قبلی آنها برگردید.

در حال بارگزاری نظرات