هرمینال
هرمینال

آموزش نصب افزونه از فایل zip در وردپرس

آموزش نصب افزونه از فایل zip در وردپرس

نصب افزونه از فایل zip در وردپرس، یکی از پایه‌ای ترین مسائلی است که هر وردپرس‌کاری یا هر شخصی که یک وبسایت وردپرسی دارد بایستی با آن آشنا باشد.

فایل zip افزونه وردپرسی

افزونه‌های وردپرس به‌صورت بسته‌بندی شده در یک فایل zip قرار می‌گیرند. داخل فایل zip یک پوشه وجود دارد که در واقع نام پوشه‌ی افزونه بوده و بایستی در مسیر wp-content/plugins قرار گیرد. اکنون برای نصب این افزونه که یک فایل zip است، دو راه حل اصلی وجود دارد:

  1. آپلود از طریق پنل ادمین وردپرس (wp-admin) و سپس فعال‌سازی آن.
  2. آپلود از طریق پنل هاست در مسیر wp-content/plugins، سپس استخراج فایل zip و در نهایت فعال‌سازی افزونه در پنل ادمین وردپرس.

آپلود و نصب افزونه وردپرس از پنل ادمین

ویدیویی از نحوه انجام این کار در ادامه قرار دارد:

مراحل به شرح زیر هستند (وردپرس فارسی):

  1. وارد بخش ادمین وردپرس که همان wp-admin است شوید.
  2. در منوی سمت راست برروی گزینه‌ی افزونه‌ها کلیک کنید.
  3. برروی افزودن افزونه تازه کلیک کنید. (همچنین در منوی سمت راست نیز می‌توان با نگه‌داشتن نشانگر ماوس بررروی گزینه‌ی افزونه‌ها، برروی گزینه‌ی «افزودن افزونه تازه» که در زیرمنوها ظاهر می‌شود کلیک نمود).
  4. برروی بارگذاری افزونه کلیک کنید.
  5. برروی Browse کلیک کرده و فایل zip افزونه را انتخاب کنید.
  6. برروی دکمه‌ی «نصب» کلیک کرده  ومنتظر بمانید تا افوزنه آپلود شود.
  7. برروی فعال‌کردن افزونه کلیک کنید.

بروزرسانی یک افزونه وردپرسی از طریق فایل جدید

فقط کافیست تا مراحل بالا را طی کنید، اما در مرحله آخر بجای فعال‌کردن افزونه، وردپرس به شما اعلام می‌کند که در حال تغییر افزونه از چه نسخه‌ای به چه نسخه‌ای هستید؛ و شما بایستی آن را تایید کنید تا ازونه نصب شود. بنابراین برروی دکمه «بارگذاری شده را جایگزین فعلی نمایید» کلیک کنید. اگر می‌خواهید انصراف دهید، برروی دکمه «لغو نمایید و بازگردید» کلیک کنید تا فایل آپلود شده حذف شود.

0

سوالات متداول

چگونه می توان در وردپرس یک افزونه را از فایل zip نصب کرد؟

از طریق منوی ادمین وردپرس، به بخش افزونه‌ها» افزودن افزونه تازه»بارگذاری افزونه رفته و سپس از Browse فایل افزونه را انتخاب و برروی دکمه نصب کلیک کنید.

در حال بارگزاری نظرات