هرمینال
هرمینال

آموزش فعال کردن ویرایشگر قدیمی وردپرس و غیرفعال کردن گوتنبرگ

آموزش فعال کردن ویرایشگر قدیمی وردپرس و غیرفعال کردن گوتنبرگ

ویرایشگر گوتنبرگ (Gutenberg)، ادیتور پیش‌فرض محتوای وردپرس است؛ که از روش متفاوتی برای ایجاد پست‌ها و صفحات تعاملی استفاده می‌کند. این ویرایشگر در نسخه 5 وردپرس معرفی و جایگزین ویرایشگر کلاسیک وردپرس شد. گوتنبرگ بر اساس بلوک‌ها کار می‌کند و هر بلوک یک واحد محتوایی مستقل است که می‌تواند شامل متن، تصویر، ویدیو، فرم، جدول، و غیره باشد. تجربه آنلاین گوتنبرگ و مطالعه بیشتر

اما این ویرایشگر مورد پسند همه نیست، و می‌توان گفت که اکثر کاربران و به‌خصوص کاربران قدیمی با ویرایشگر کلاسیک یا قدیمی وردپرس راحت‌تر هستند و گوتنبرگ برایشان آزاردهنده می‌باشد. هیچ‌جای نگرانی نیست شما می‌توانید به‌سادگی آن را غیرفعال کرده و به ویرایشگر کلاسیک برگردید.

غیرفعال کردن گوتنبرگ در وردپرس

کد زیر را به فایل functions.php قالب خود اضافه کنید تا گوتنبرگ غیرفعال شده و ویرایشگر کلاسیک یا قدیمی جایگزین آن شود:

add_filter( 'gutenberg_can_edit_post_type', '__return_false' );
add_filter( 'use_block_editor_for_post', '__return_false' );

اگر افزونه اختصاصی ما یعنی ووئین را در وبسایت خود نصب کرده‌اید، می‌توانید از کد زیر نیز استفاده کنید:

\Wueen\Utils\UT_WP_Setup::disable_gutenberg();
0

سوالات متداول

ویرایشگر گوتنبرگ (Gutenberg) وردپرس چیست؟

ویرایشگر گوتنبرگ (Gutenberg)، ادیتور پیش‌فرض محتوای وردپرس است؛ که از روش متفاوتی برای ایجاد پست‌ها و صفحات تعاملی استفاده می‌کند. این ویرایشگر در نسخه 5 وردپرس معرفی و جایگزین ویرایشگر کلاسیک وردپرس شد. گوتنبرگ بر اساس بلوک‌ها کار می‌کند و هر بلوک یک واحد محتوایی مستقل است که می‌تواند شامل متن، تصویر، ویدیو، فرم، جدول، و غیره باشد.

چگونه میتوان گوتنبرگ را در وردپرس غیرفعال کرد؟

برای غیرفعال کردن ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس، بایستی هوک‌های gutenberg_can_edit_post_type و use_block_editor_for_post فیلتر شده و مقدار false برگردانند.

در حال بارگزاری نظرات