هرمینال
هرمینال

آموزش اضافه کردن ربات تلگرام به کانال و گروه

آموزش اضافه کردن ربات تلگرام به کانال و گروه

اضافه کردن ربات‌های ساخته شده توسط بات فادر به کانال و گروه تلگرام می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد؛ از جمله، زیاد شدن تعداد کاربران کانال یا گروه؛ اما معمولا زمانی این کار انجام می‌گیرد که آن ربات استفاده‌ای در کانال یا گروه داشته باشد. اضافه کردن ربات‌ها کار پیچیده‌ای نبوده و همانند اضافه کردن کاربران عادی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

روش اضافه کردن ربات تلگرام به کانال و گروه

  1. به کانال یا گروه خود بروید.
    …………………………
  2. برروی قسمت بالای صفحه که نام و تصویر کانال/گروه در آن قرار دارد کلیک کنید.
    …………………………
  3. برروی «آیکون مداد» در بالای صفحه کلیک کنید. اگر با کامپیوتر هستید، برروی «آیکون سه نقطه زیر هم» کلیک کرده و گزینه‌ی Manage Channel (مدیریت کانال) یا Manage Group (مدیریت گروه) را انتخاب نمایید. در کامپیوتر این کار را می‌توانید از «آیکون سه نقطه» در صفحه اصلی کانال/گروه نیز انجام دهید.
    …………………………
  4. در کانال به قسمت Subscribers (مشترکین) و در گروه به قسمت Members (اعضا) بروید.
    …………………………
  5. در کانال برروی Add subscribers (افزودن مشترکین) یا Add users (افزودن کاربران) و در گروه برروی Add Members (افزودن اعضاء) کلیک کنید.
    …………………………
  6. در قسمت Search for people (جستجوی افراد…)، نام کاربری ربات را به همراه @ در ابتدای آن وارد کنید. اگر ربات در لیست ظاهر شد یعنی دسترسی اضافه شدن به گروه را دارد و اگر نشد، بایستی از بات فادر دسترسی آن آزاد شود. اگر ربات برای خودتان است، طبق آموزش بات فادر تلگرام دسترسی آن را باز کنید.
    …………………………
  7. برروی ربات که در لیست نمایش داده می‌شود کلیک کنید. در کامپیوتر پس از کلیک برروی آیتمِ ربات در لیست، بایستی برروی دکمه Add (افزودن) کلیک کنید.
    …………………………
  8. اگر در هنگام اضافه کردن ربات به یک کانال باشید، یک هشدار ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا ربات به‌عنوان مدیر اضافه شود؟ چرا که ربات‌ها فقط می‌توانند به عنوان مدیر به کانال‌ها اضافه شوند. بنابراین گزینه‌ی Make Admin (افزودن به عنوان مدیر) را انتخاب کرده و سپس باید دسترسی‌های لازم را به ربات بدهید و در نهایت برروی آیکون تیک در بالای صفحه و یا گزینه‌ی Save (ذخیره) در کامپیوتر کلیک کنید.

بررسی دسترسی ربات ها به پیام ها

ربات را از لیست مشتریکن/اعضاء بررسی کنید و در صورتی که پیام has no access to messages در زیر ربات نمایش داده شود، یعنی به پیام‌های کانال/گروه دسترسی ندارد؛ اما در صورتی که پیام has access to messages نمایش داده شود، یعنی به پیام‌ها دسترسی دارد.

0

سوالات متداول

چطور می توان یک ربات را به کانال و گروه تلگرام اضافه کرد؟

به قسمت اضافه کردن اعضای گروه و کانال رفته و سپس نام کاربری ربات به همراه @ در ابتدای آن جستجو شود. اگر ربات در لیست ظاهر نشد، یعنی دسترسی اضافه شدن آن به گروه از بات فادر غیرفعال است. در نهایت ربات را از لیست انتخاب کرده و آن را به گروه و کانال اضافه کنید.

در حال بارگزاری نظرات