هرمینال
هرمینال

آموزش ایجاد نقل قول در تلگرام و هایلایت کردن قسمتی از متن پیام

آموزش ایجاد نقل قول در تلگرام و هایلایت کردن قسمتی از متن پیام

در مطالب گذشته به انقلاب ریپلای در تلگرام پرداختیم و قابلیت‌هایی نظیر «ریپلای کردن قسمتی از پیام» و یا «ریپلای کردن یک چت در چت دیگر» را توضیح دادیم. اما این انقلاب بیشتر از این هاست🙃

یک حالت فرمت دهی یا به اصطلاح قالب‌دهی متن در تلگرام اضافه شده است که از طریق آن می‌توان مشخص کرد یک قسمت از متن، یک نقل قول از یک جای دیگری است که معمولا از یک شخص می‌باشد. تصور کنید یک پست در کانال خود قرار می‌دهید که داخل آن دیالوگ‌هایی از اشخاص مختلف وجود دارد. شما به سادگی می‌توانید این دیالوگ‌ها را با قالب بندی نقل قول در تلگرام مشخص کنید؛ تا بقیه متوجه شوند که این حرف‌ها از سمت شما نیست و از جای دیگری نقل شده است.

در ادامه به روند ایجاد نقل قول در تلگرام می‌پردازیم که ممکن است از آن با عنوان هایلایت کردن قسمتی از متن نیز یاد شود (البته اشتباه است 😁)

روش ایجاد نقل قول در تلگرام

  1. وارد یک چت (پی وی، گروه یا کانال) شوید.
    منظور جایی که بتوانید پیامی نوشته و ارسال کنید.
  2. متنی را نوشته ولی ارسال نکنید.
  3. قسمتی از متن را که می‌خواهید نقل قول شود انتخاب کنید.
  4. اگر با گوشی هستید، یک منو در بالای قسمت انتخاب‌شده ظاهر می‌شود که شامل گزینه‌هایی است؛ که بایستی گزینه‌ی Quote (نقل قول) را نتخاب نمایید. ولی اگر با کامپیوتر هستید، بایستی برروی متن انتخاب شده راست کلیک کرده و سپس از زیرمنوی Formatting گزینه‌ی Quote را انتخاب کنید.
  5. پس از انتخاب این گزینه، متن انتخاب شده داخل یک باکس یا جعبه قرار می‌گیرد که در واقع استایل مربوط به نقل شدن می‌باشد.
  6. شما می‌توانید نقل قول های مختلفی را در متن خود اعمال کنید.
  7. در پایان پیام خود را ارسال نمایید.

0

سوالات متداول

چگونه می توان در تلگرام نقل قول ایجاد کرده و یک قسمت از پیام را به این شکل درآورد؟

پس از نوشتن پیام، قسمتی که می‌خواهید را انتخاب کرده و سپس اگر با گوشی هستید، منویی بالای بخش انتخاب شده ظاهر می‌شود که باید گزینه‌ی Quote یا نقل قول را از آن انتخاب نمایید و اگر با کامپیوتر هستید بایستی راست کلیک کرده و از بخش از زیرمنوی Formatting گزینه‌ی Quote را انتخاب کنید.

در حال بارگزاری نظرات